Lena Rijnierse

(English below)

 

Mensen uit alle hoeken van de samenleving al dansend dichter bij elkaar brengen

 

“Ik wil nu kiezen voor wat ik het allerleukste vind, want als ik straks vijftig ben, kan dat misschien niet meer.”

 

Lena is als zesjarig meisje begonnen met dansen en doet dit tot op de dag van vandaag nog steeds met veel plezier. Ze vond als kind en tiener van alles interessant, was en is een nieuwsgierig aagje en probeerde meerdere hobby’s uit, maar dans bleef haar anker. Toen haar vader op zijn vijftigste besloot om een carrièreswitch te maken van werken in de farmaceutische industrie terug naar het leven als acteur, wist Lena het zeker.

 

Gedurende de opleiding is Lena erachter gekomen dat ze het erg interessant vindt hoe dans een groep dichterbij elkaar brengt. In het laatste jaar van de opleiding heeft ze zich dan ook veel bezig gehouden met het begrip diversiteit in de rol van docent, maker en ondernemer, want dans is er voor en met iedereen. Dit is ook terug te zien in haar afstudeeronderzoek, waarin ze onderzoekt wat de invloed is van dans op de interculturele sensitiviteit in het voortgezet onderwijs.

 

Ze wil haar interesse in het sociale domein nog meer onderzoeken door na haar afstuderen de opleiding sociologie te gaan doen in combinatie met het geven van danslessen. Deze danslessen geeft ze graag in de stijlen jazz, modern, improvisatie en hiphop in combinatie met plezier, samenwerking en een fijne groepssfeer. Door tijdens de opleiding op veel verschillende plekken stage te lopen, heeft ze ervaring opgedaan in het binnenschoolse en buitenschoolse werkveld en met bijna alle leeftijdsgroepen.

 

 

 

Lena’s CV

Instagram: @lenadanstdoor

Facebook: Lena Rijnierse

Emailadres: lenarijnierse@gmail.com

 

 

 

Bringing people from every corner of society together in dance

 

“I want to go for what I love most now, because by the time I’m fifty, I may not be able to.”

  

Lena started dancing as a little girl, only six years old, and still loves to dance to this day. As a child and as a teenager, she had numerous interests, wanted to know everything, and tried several hobbies, but dance remained her anchor. When her father decided to go for a career switch at age fifty, from working in the pharmaceutical industry back to life as an actor, Lena knew for sure.

 

During her studies, Lena discovered that she was very interested in how dance can bring a group of people together. It is for that reason that, in the last year of her studies, she focused particularly on the term ‘diversity’ in the roles of teacher, dance maker and entrepreneur, because dance is for everyone. This can be seen in her graduation research, where she has studied the influence of dance on intercultural sensitivity in secondary education.

 

She wants to pursue her interest in the social domain even further by starting a sociology programme after her graduation, while at the same time teaching dance classes. She enjoys teaching jazz dance, modern dance, improvisation and hip hop, where she combines fun with cooperation and a pleasant group atmosphere. Her internships during her studies in many different places have gained her experience both in and out of the educational work field and with nearly every age group.