Sylvana Schol

(English below)

Dans en logopedie bleek een gouden combinatie. Gedurende haar opleiding is zij opzoek gegaan naar een combinatie binnen dans en logopedie, omdat Sylvana ook afgestudeerd is als logopedist. Deze verbinding heeft zij gevonden in haar afstudeeronderzoek. Hier heeft zij de leerlingen taal laten oefenen door middel van dans, op een cluster 2 school. Sylvana zou deze taaldanslessen graag verder willen ontwikkelen.

 

Het docentschap staat voor Sylvana bovenaan, want van lesgeven krijgt ze energie. Ze vindt het prachtig om te zien hoe leerlingen groeien. Sylvana is empathisch en vindt het belangrijk dat iedereen zich fijn en veilig voelt in de les. Ze gelooft dat je sneller leert wanneer je plezier hebt. Tijdens de opleiding heeft Sylvana zoveel mogelijk ervaring opgedaan door allerlei dansstijlen aan verschillende doelgroepen te doceren. In elke stijl en bij elke doelgroep voelt ze zich goed, al heeft ze wel een sterke voorkeur voor het werken met jonge kinderen.

 

Tot slot is Sylvana zeer gestructureerd en is daardoor goed in plannen en organiseren. Dit heeft zij gemerkt toen zij onderdeel was van DansPlein en wanneer zij voorstellingen organiseerde. Sylvana zou dit talent graag in de toekomst willen gebruiken.

 

s.schol863@gmail.com

 

It turns out that dance & speech therapy is a golden combination! As a professional speech and language therapist, Sylvana has been searching for a combination between dance and speech/language therapy. During her thesis she has researched how to combine dance and languages within a dance class for toddlers having a language disorder. She loves to continue to develop herself in those lessons.

 

As a person Sylvana has a lot of empathy towards others. The most important thing for her as a teacher is that everyone feels secure and safe during the dance classes. She believes that everyone can learn faster when they are having fun. During her internships she gained as much experience as possible and taught all kinds of dance styles to all age groups. Yet she has a strong preference for working with younger children.

 

Being a teacher is the number one thing for Sylvana, teaching gives her energy. It is a beautiful thing to see how kids grow and learn. Pupils can surpass themselves and witnessing this is rewarding. Sylvana is also very structured and is therefore good at planning and organizing. She would like to use this talent in the future as well.