Djenné Schwachöfer
(English below)
Artistiek, enthousiast, empathisch, flexibel, leerlinggericht en doelgericht. Dit zijn een aantal kwaliteiten waarmee je Djenné zou kunnen beschrijven. In haar lessen zijn een veilige sfeer en het dansplezier van de leerlingen belangrijk. Djenné haalt graag het beste uit iedere leerling naar boven, om hem of haar te laten groeien in de mogelijkheden die hij/zij heeft.
Djenné is er van overtuigd dat er een wisselwerking is tussen haar en de leerlingen. Het leren van haar leerlingen is net zo belangrijk voor haar als wat ze overdraagt. Elkaar inspireren, om je als kunstenaars te kunnen blijven ontwikkelen, speelt hierin een belangrijke rol. Het bevorderen van de creativiteit in de verschillende dansstijlen is dan ook wat vaak in haar lessen terugkomt. Naast haar passie voor het lesgeven aan verschillende dansgroepen, leeftijden en dansstijlen, is ze ook graag als choreograaf actief. Elk maakproces is anders en Djenné kijkt dan ook wat de dansers nodig hebben en wat zij eruit kunnen halen, zowel artistiek als fysiek. In haar afstudeeronderzoek heeft ze zich daarom beziggehouden met de groepsdynamiek tijdens een maakproces. Hierin stond het werken met de ‘crew-gedachte’ centraal; dat docent en leerling gelijkwaardig aan elkaar zijn.
Djenné’s doel is om te blijven leren als docent, danser en maker om anderen weer te inspireren.
Tel: 0031 646571702
D.Schwachofer@outlook.com
Artistic, enthusiastic, empathetic, flexible, and both student and goal oriented. These are a number of qualities that describe Djenné. Her classes are characterized by creating a safe environment, where students can develop themselves in a pleasant way and are encouraged to follow their dreams. She is able to adjust her teaching to the individual needs of the students, and at the same time to offer each of them the challenges for improvement within their individual abilities.
Djenné believes there is a constant interaction between teacher and student where both can keep learning from each other. Each person can develop oneself and gain from constant mutual inspiration. Therefore, she likes to provide various tools to enhance creativity in her classes. Her passion for teaching stretches to all ages, dance styles, and both individuals and groups. Next to teaching, Djenné also loves to choreograph, each process resulting in an interesting performance that radiates the individuality of the dancers and their artistic and physical skills. In her graduation research she has focused on group dynamics during a creative process.
Djenné’s goal is to continue developing herself as a teacher, dancer and maker, in order to be able to inspire others and help them develop.