Jenneke de Beer

(English below)

Kunst toegankelijk maken voor en met iedereen, dat is Jenneke’s doel. Dans gaat volgens haar constant over geconfronteerd worden met je eigen mogelijkheden en beperkingen. De vraag is wat je daar vervolgens mee doet. Door deze zoektocht zowel zelf als samen aan te gaan, kun je volgens Jenneke van elkaar leren en dingen bereiken die je nooit voor mogelijk had gehouden.

 

Jenneke focust zich als docent vooral op de dansstijlen klassiek ballet, modern, jazz en improvisatie. Daarnaast vindt ze het belangrijk om in haar lessen aandacht te besteden aan kracht en flexibiliteit. Onder andere voor meer lichaamsbewustzijn en om blessures te voorkomen. Haar doel is om leerlingen altijd met een beter gevoel de les te laten verlaten, dan toen ze binnen kwamen. Dit kan zowel als danser en als mens zijn.

 

Door haar afstudeeronderzoek uit te voeren binnen een ‘mixed-ability company’ in Noorwegen, heeft Jenneke zich kunnen specialiseren in het werken met verschillende lichamen. Daarnaast werkte ze al vaker internationaal, bijvoorbeeld binnen het Joint Module project. Dit was een samenwerking van BaDD en kunstopleidingen in Denemarken en Zweden. Jenneke is van plan de komende jaren rond te blijven reizen tussen deze landen, om op deze manier mixed-ability dans met kwaliteit op diverse plekken op de kaart te zetten.

 

@WhenJennMoves

whenjennmoves@gmail.com

LinkedIn: Jenneke de Beer

 

To make art accessible for and with everyone, that’s Jenneke’s goal. According to her, dance is about being confronted with your own possibilities and impossibilities constantly. The question is how you respond to this information. By researching this both alone and together, you can learn and achieve things you did not think were possible.

 

Jenneke is focusing mostly on the dance styles classical ballet, contemporary, jazz and improvisation. Besides the techniques she also works on strength and flexibility in her classes, by which she hopes to teach the students body awareness. Both for finding solutions within the moving possibilities, as well as to prevent injuries and to take care of the body.

 

Her goal is to always make sure that her students leave the class in a better state then when they entered. This can be both as a dancer as well as a human being. By doing her bachelor thesis within a ‘mixed-ability company’ in Norway, she has been able to specialise herself in working with different bodies. She also worked together with art academies in Denmark and Sweden, within the Joint Module program. Jenneke’s plan for the upcoming years is to keep on traveling between those countries to put high-quality mixed-ability dance on the map in different places.