Laura Verheem
(English below)
“Never grow up”, dat is het motto van Laura. Tijdens het dansen voelt ze zich vrij van de wereld en dat is precies wat ze over wil brengen op haar leerlingen.
Enthousiast, vrolijk, leergierig en open-minded, zijn woorden die haar omschrijven. Ze staat met veel energie voor de groep en heeft een positieve instelling in al haar lessen. Naast het lesgeven bij dansscholen en in het basisonderwijs, heeft ze ook met vluchtelingkinderen gedanst en dansprojecten bij haar kerk uitgevoerd.
Laura’s sterke kanten liggen bij het geven van klassiek ballet, spitzen, modern, floorwork en jazz. Precisie en techniek staan naast dansplezier in de dansles voorop. Ook is ze tijdens haar dansopleiding geïnteresseerd geraakt in de Graham techniek. Na haar afstuderen zal ze zich hierin blijven verdiepen.
Bij haar passie voor lesgeven komen ook pedagogische vraagstukken naar boven. Hoe kijken we naar het onderwijs en hoe kunnen we dit verbeteren? Mede door deze interesse gaat Laura zich nog meer verdiepen in het docentschap via de Master Pedagogische Wetenschappen.
laura.verheem@gmail.com
Kijk hier de profileringsvideo van Laura!
“Never grow up” is Laura’s motto. When she dances, she experiences the feeling of being free from the world. And that is exactly what she wants to give to her students. Enthusiastic, happy, eager to learn and open minded, are qualities that describe Laura. She presents herself with a lot of energy and has a positive mind-set in all of her classes. Next to teaching dance classes at dance schools and in primary schools, she also works with refugee children and initiates dance projects at her church.
Her strengths in teaching lie within classical ballet, point classes, contemporary, floor work and jazz. Precision and technique next to joy in dancing come first in each class. She also provides opportunities for the development of the students’ own creativity. Hereby, Laura hopes to give them the feeling of being free.
During her dance studies she also got interested in the Graham technique, as this can offer many qualities that will support the technical dance training. Therefore Laura will keep on exploring this technique after graduation.
Laura feels passionate about teaching and pedagogical/didactical issues. She wonders, how do we look at education and how can we improve it? For this reason Laura will dive more into teaching with a masters program of Educational sciences.