Anouk Lauret

(English below)

 

Dansen onder druk kan leuk zijn, maar dansen zonder druk nog leuker

 

Anouk staat als 21-jarige in de startblokken voor een carrière als dansdocent. Na vier jaar hard werken op ArtEZ is Anouk klaar om haar vleugels te spreiden en haar eigen weg te gaan. De passie in het lesgeven ligt vooral bij de stijl jazz en daar wil ze zich na het afstuderen op focussen. 

 

Daarnaast heeft Anouk een interesse ontwikkeld in de mentale gezondheid van dansers en vooral hoe docenten dans daarmee om kunnen gaan. Voor het afstudeeronderzoek luidt dan ook het thema: prestatiedruk. Hoe voelen leerlingen prestatiedruk en hoe kunnen docenten dit verhelpen? 

 

Dit alles is een opstapje voor wat in de toekomst komen gaat. Buiten lessen geven in het danswerkveld hoopt ze zich te gaan specialiseren in psychologie en uiteindelijk sportpsychologie. Door danskennis en psychologische kennis te combineren hoopt Anouk de dansers van de toekomst op fysiek en mentaal vlak goed te kunnen trainen. 

 

 

 

Emailadres: anouk.lauret@hotmail.com

Telefoonnummer: 06-30694315

 

 

Dancing under pressure can be fun, but dancing without pressure can be even better

 

21 years young, Anouk can’t wait to start her career as a dance teacher. After four years of hard work at ArtEZ, she is now ready to spread her wings and find her own way. During her studies, she has discovered that jazz dance is the style that has her passion. And that is also what she wants to focus on for her graduation: nice and fun jazz dance classes for everyone. 

 

Anouk has also developed an interest in the mental health of dancers and particularly how teachers can help with that. For that reason, her graduation research focused on: performance pressure. How do students experience performance pressure, and how can teachers address this, so that their students are less frightened to step into the world of dance. 

 

All this is a stepping stone for everything that Anouk wants to do in the future. In addition to teaching in the dance work field, she hopes to specialize in psychology, and eventually sport psychology. Anouk wants to combine that know-how with her knowledge of dance to train the dancers of the future well both physically and mentally.