Djenné Geertsen

(English below)

 

Blijven leren als docent, danser en maker om anderen weer te inspireren en het beste uit ze te halen

 

Artistiek, enthousiast, empathisch, flexibel, leerlinggericht en doelgericht. Dit zijn een aantal kwaliteiten waarmee je Djenné zou kunnen beschrijven. In haar lessen zijn een veilige sfeer en het dansplezier van de leerlingen belangrijk. Djenné haalt graag het beste in iedere leerling naar boven, om hem of haar te laten groeien in de mogelijkheden die hij/zij heeft.

   

Djenné is ervan overtuigd dat er een wisselwerking is tussen haar en de leerlingen. Het leren van haar leerlingen is net zo belangrijk voor haar als wat ze overdraagt. Elkaar inspireren, om je als kunstenaars te kunnen blijven ontwikkelen, speelt hierin een belangrijke rol. Het bevorderen van de creativiteit in de verschillende dansstijlen is dan ook wat vaak in haar lessen terugkomt. Naast haar passie voor het lesgeven aan verschillende dansgroepen, leeftijden en dansstijlen, is ze ook graag als choreograaf actief. Elk maakproces is anders en Djenné kijkt dan ook wat de dansers nodig hebben en wat zij eruit kunnen halen, zowel artistiek als fysiek. In haar afstudeeronderzoek heeft ze zich daarom beziggehouden met de groepsdynamiek tijdens een maakproces. Hierin stond het werken met de ‘crewgedachte’ centraal: dat docent en leerling gelijkwaardig aan elkaar zijn. Dat de leerlingen elkaar onderling uitdagen om tot een hoger niveau te komen. Na de opleiding wil Djenné doorstuderen en zich verdiepen in coaching en sportpsychologie. 

 

 

 

Djennés CV

Instagram: djennedancechoreography

Emailadres: DjenneDanceChoreography@outlook.com

 

 

 

Continue developing as a teacher, dancer and maker, in order to be able to inspire others and help them develop

 

Artistic, enthusiastic, empathetic, flexible, and both student and goal oriented. These are a few of the qualities that describe Djenné. Her classes are characterized by creating a safe environment, where students can develop themselves in a pleasant way and are encouraged to follow their dreams. She is able to adjust her teaching to the individual needs of the students, and at the same time to offer each of them the challenges for improvement within their individual abilities.

   

Djenné believes there is a constant interaction between teacher and student where both can keep learning from each other. Each can develop and gain from constant mutual inspiration. Therefore, she likes to provide various tools to enhance creativity in her classes. Her passion for teaching stretches to all ages, dance styles, and both individuals and groups. Next to teaching, Djenné also loves to choreograph, each process resulting in an interesting performance that radiates the individuality of the dancers and their artistic and physical skills. In her graduation research she has focused on group dynamics during a creative process. Where the ‘crew mindset’ was the core principal during the rehearsals: teacher and student are equal. To create a space where students can motivate each other to achieve a higher level. After graduation, Djenné wants to carry on studying in coaching and sport psychology.