Esmee van Dijk

(English below)

 

Onderzoeken wat fysiotherapie structureel kan bieden voor (professionele) dansers in opleiding

 

Esmee heeft op de opleiding geleerd om van haar passie haar werk te maken. Esmee is erg geïnteresseerd in de verschillende doelgroepen binnen het lesgeven in dans. Van vluchtelingen tot jonge ballerina’s en van middelbare scholieren tot verstandelijk beperkten. Binnen de opleiding heeft ze kennisgemaakt met al deze doelgroepen en juist het verschil tussen de diverse groepen die samenkomen om te dansen is wat het dansdocentschap uniek maakt.

 

Ook heeft Esmee de ambitie te onderzoeken wat fysiotherapie structureel kan bieden voor (professionele) dansers in opleiding. Om dit te verwezenlijken is zij in februari 2021 gestart met de deeltijdopleiding fysiotherapie aan de Hogeschool Utrecht. Door deze kennis te combineren met het dansdocentschap hoopt ze te kunnen werken aan blessurepreventie voor dansers met dansers tijdens haar danslessen, maar ook tijdens het werken in een fysiotherapeutische praktijk.

 

 

 

Website: www.esmeevandijk.nl

Instagram: @esmeemovement / @esmeevxndijk

Emailadres: esmeee@home.nl

 

 

 

Researching what physiotherapy can structurally offer people training to become professional dancers

 

In her studies, Esmee has learned to make a career out of her passion. Esmee takes a great interest in the various target groups when teaching dance. From refugees to young ballerinas, and from youths in secondary education to people with a mental disability. In her studies, she has come across all these target groups, and it is precisely the differences between the various groups that come together to dance that make teaching dance such a unique profession.

Esmee further has the ambition to research what physiotherapy can structurally offer people training to become professional dancers. To realize this, in February 2021, she started the part-time physiotherapy training programme at HU University of Applied Sciences Utrecht. By combining this knowledge with her work as a dance teacher, Esmee wants to work on injury prevention for and with dancers in her dance classes as well as in a physiotherapy practice.